NAJ OSTANE MED NAMI

Naj ostane med nami je indiskretna zgodba o erotičnih strasteh pod navidezno mirno površino vsakdanjega  meščanskega življenja. Zgodba o nečem, kar se dogaja tudi »boljšim« družinam, o čemer se praviloma ne govori, pa ni zato prav nič manj boleče. Spoznamo dva brata, njuni ženi, ljubice in otroke, ki ne vedo zanesljivo, kdo je njihov oče. Vse se je pomešalo v dvojnih življenjih, vzporednih zvezah, v grenki in sladki zgodbi o neutrudnem iskanju ljubezni in sreče, o sli, ki nikoli ne splahni, in o strašnih posledicah, do katerih pride, ko se, četudi naključno, znajdete v tuji postelji.

O PRODUKCIJI
Film je nastal kot koprodukcija Hrvaške, Srbije in Slovenije. Poleg omenjenih držav je film sofinanciran tudi s podporo evropskega sklada za koprodukcije Eurimages. V Sloveniji so film Naj ostane med nami sofinancirali Filmski sklad RS (danes Slovenski filmski center), VIBA Film in Studio Maj. Pri filmu je Slovenija sodelovala s filmsko tehniko, igralci, masko in produkcijskim sektorjem.

USTVARJALCI FILMA
režiser           Rajko Grlić                                         
scenarista     Ante Tomić in Rajko Grlić
igrajo             Miki Manojlović, Bojan Navojec, Ksenija Marinković, Daria Lorenci, Nataša Dorčić,
                      Nina Ivanišin 

direktor fotografije Slobodan Trninić
kostumograf  Blanka Budak
scenograf      Ivo Husnjak
maska           Mojca Gorogranc
montažer       Andrija Zafranović
osvetljevalec  Dean Brkić
glasbe           Stanko Juzbašić

KOMENTAR REŽISERJA
Danes lahko v sociološki literaturi naletimo na trditev, da je zakonska prevara, ljubezenska avantura ali kakorkoli že to imenujemo, edina preostala oblika upora, ki je proti predvidljivosti življenja posamezniku še ostala. Naša življenja so omejili delodajalec, cerkev, država, mediji in denar. Tu nimamo kaj spremeniti, vrednosti so globoko vcepljene in se ne majejo. Edino, kar še lahko menjamo, je oseba, s katero si delimo posteljo. Današnji prešuštniki so tako zamenjali včerajšnje revolucionarje, upornike, vizionarje, hajduke. Razburjenje upora, slast kršenja pravil in nevarnost odhoda v neznano, trdijo sociologi, je zožena na avanturo, imenovano prešuštvo. In dodajajo, da več ali manj vse družbe, kljub javnemu obsojanju, to molče dopuščajo, kot najmanjšo nevarnost. Po drugi strani nas psihiatri že desetletja prepričujejo, da globoko v srži vsake potrebe, da skočimo iz uležanega vsakdana, torej v prakorenu vsake "kreacije" in "upora", leži močan, težko dojemljiv in še težje predvidljiv "seksualni nagon".
Sam sem, kot skoraj vsakdo izmed nas, slišal številne zgodbe o avanturah, prešuštvih in neverjetnih dvojnih življenjih. In vedno sem, moram priznati, kazal neprikrito začudenje ob fascinantnih energijah in količini domišljije, ki so jo v to vlagale nekateri.. To so bili "uporniški" in "kreativni" vrhunci njihovih življenj.
Z združitvijo teh treh premis pridemo do mojega osebnega razloga za snemanje tega filma. Sem v letih, ko se je treba vrniti tja, kjer sem začel pripovedovati filmske zgodbe: na ulice, v stanovanja in postelje Zagreba. Pet zgodb o peterici  junakov srednjih let, ki jih Ante Tomić in jaz odpirava s pomočjo dramaturgije "babuške", v kateri je pod vsako plastjo še ena, se mi zdi najbližje mestu, trenutku in življenju v njem, in tudi meni samemu.
Zamislil sem si veder film, ki prasketa od življenja, gost v teksturi, živ v kameri, hiter v naraciji in skoraj dokumentaren v igri. Nadvse je odprt, ponekod celo brutalno, v dotikanju intime, v poskusu, da prodre pod kožo, pod tisto vidno. To bo film izjemno velikih planov, posvečenih obrazu, in velikih totalov, posvečenih mestu, poklon kraju, kjer sem se rodil, in ljudem, s katerimi sem ga delil. Na kratko: urbani film, ki se poigra z vsakdanom, da bi tako pustil kako sled ob poti o nas, danes in tukaj.

FESTIVALI (izbor)
Karlovy Vary International Film Festival 2010. Pula Film Festival 2010. Herceg Novi Filmski Festival 2010. Festival glumačkih ostvarenja Niš 2010. GSIFF New York 2010 International Film Festival. Festival International Du Film D'amour de Mons 2011. Festróia - Tróia International Film Festival 2011. Raindance Film Festival 2011.

NAGRADE
45TH KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL (Kristalni globus za režijo, European Screens Label - nagrada za najboljši evropski film); 57. FESTIVAL IGRANEGA FILMA V PULI, HRVAŠKA (Zlata Arena za najboljši film, Zlata Arena za režijo, Zlata Arena za naboljšo igralko v epizodni vlogi, Zlata Arena za najboljšega direktorja fotografije, Zlata Arena za najboljši zvok, Zlata Arena za najboljšo glasbo, Zlata Arena za najboljšo scenografijo, nagrada FEDEORA (Federation of Film Critics of Europe and the Mediterranean); 24. HERCEG NOVI FESTIVAL, ČRNA GORA (nagrada Zlata Mimoza za režijo); 45. FESTIVAL GLUMAČKIH OSTVARENJA, NIŠ, SRBIJA (nagrada Car Konstantin za najboljšega igralca v glavni vlogi; nagrada publike za najboljšega igralca in nagrada kritike za najboljšega igralca); GSIFF NEW YORK 2010 INTERNATIONAL FILM FESTIVAL, ZDA (nagrada za najboljši film, nagrada za najbolješga igralca). FESTIVAL INTERNATIONAL DU FILM D'AMOUR DE MONS 2011 (najboljši film). FESTRÓIA - TRÓIA INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2011 (posebna nagrada žirije). RAINDANCE FILM FESTIVAL 2011 (nagrada za najboljši film).